Просування SMO та SMM

(Журнал 'BTL-Magazine', 4(33), серпень 2008)
www.btl-magazine.ru

1. Що таке SMO (Social Media Optimization) та SMM (Social media marketing) - Дайте, будь ласка, власне визначення. Чим принципово відрізняються друг від друга?

SMO (SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION) – це відносно новий вид реклами в інтернет. Він був запроваджений Рохітом Баргавою у 2006 році. Перекласти цей термін можна як "оптимізація для соціальних систем", але не для пошукових машин, а для соціальних угруповань, блогів. По суті це цілий комплекс робіт спрямованих для залучення нових відвідувачів на сайт за допомогою соціальних мереж. Основна ідея полягає в тому, що б на ваш сайт, якнайбільше, посилалися з соціальних мереж, форумів та тематичних блогів.

SMM (SOCIAL MEDIA MARKETING) – соціальний медіа маркетинг. Це комплекс дуже добре продуманих робіт спрямованих на ненав'язливе отримання уваги до вашому сайту (або певного тематичного матеріалу на вашому ресурсі). Можна сказати, що це баланс між дружнім спілкуванням на сайті та залученням відвідувачів цього ресурсу.

2. У чому відмінність від SEO?

Для того, щоб розуміти в чому відмінність, пояснимо, що таке SEO. SEO (скорочення від англ. Search Engine Optimization) – оптимізація під пошукові системи. Якщо говорити узагальнено, це комплекс робіт, спрямованих на підвищення результатів. видачі сайту у пошуковику та залучення широкого кола відвідувачів з пошукових систем.

Основна відмінність SMO від SEO полягає в тому, що відвідувачів приваблюють на ваш сайт із соціальних мереж. Відвідувачі вашого сайту при цьому сприймає інформацію не як рекламну, а як достовірну та перевірену. Дуже часто при цьому створюється необхідне емоційне ставлення відвідувачів до продуктів. (послуг) пропонованим на вашому ресурсі. Велика перевага полягає у тому, що SMO дозволяє надати інформацію саме зацікавленій аудиторії з того чи іншого питання.

3. Як працюють SMO та SMM?

Якщо правильно використовувати ці види реклами, можна досягти дуже хороших результатів. Найголовніше, ви зможете значно оптимізувати та знизити рекламний бюджет для існуючого ресурсу. В даний час дуже багато користувачів стали використовувати для спілкування та пошуку з вузьких питань блоги, соціальні мережі, форуми тощо.

Наведемо основні рекомендації щодо SMO та SMM сайту:

  • Контент на вашому ресурсі має бути унікальним. Домогтися цього можна лише написанням цікавих статей, нотаток вручну. Можна порадити відкрити тематичний блог чи форум. У адміністратора іншого сайту має виникнути бажання поставити посилання на ресурс. Ці процедури збільшать linkability вашого сайту.
  • У користувача на вашому сайті, має бути можливість, легко додати вподобану запис до себе в закладки. Цього можна досягти шляхом розміщення кількох кнопок швидкого додавання запису до сервісів закладок. Таким чином, ви отримуєте зовнішні посилання на ваш ресурс.
  • Розкрутка та реклама ресурсу через заохочення вхідних посилань. Можна провести акції з цінними призами та залучити на сайт нову спільноту відвідувачів. Але що найголовніше – отримати вхідні посилання з інших тематичних сайтів.
  • Можливість експорту та імпорту вмісту вашого ресурсу (текстові статті, а також аудіо та відео файли). Звичайно, основне - це експорт контенту на інші сайти із зазначенням на іншому ресурсі посилання на ваш сайт. Все це дасть вам нові посилання.
  • При коментуванні будь-якої інформації на форумі, гостьовій або блозі, з приведенням ніка та посилання на свій сайт, коментуйте тільки по суті. Напишіть перевірену чи обґрунтовану інформацію. Це ваше обличчя, і якщо ви напишіть дурість, до вашого ресурсу будуть ставитися так само.
  • Можна домовитися з адміністратором іншого сайту (блогу) про розміщення має інформацію про ваш ресурс. Краще, щоб він сам написав текст (розрекламував ваш ресурс - але тільки розумно, що б це не виглядало саморекламою). Повідомлення на тематичному ресурсі одразу може привести до кількох сотень відвідувачів на ваш сайт.
  • Ставтеся добре до критики вашого ресурсу. Пам'ятайте, що критика – це теж реклама, яка може залучити додаткових відвідувачів.
  • SMO та SMM дуже добре взаємодіє з SEO. Посилання з тематичного ресурсу позитивно вплине на посилання ранжування вашого ресурсу по даному ключового слова. Таким чином ваш ТИЦ та PR збільшиться.

    4. Наведіть приклади

    Можна навести такий приклад. На нашому сайті студії ми встановили тематичний блог. Після його запуску протягом першого місяця, щодня ми приваблювали на блог (не на сайт) близько тисячі унікальних відвідувачів. Ми стабільно підтримували відвідування, поки вели активне просування цього ресурсу та виконували наведені вище рекомендації. Зараз, коли ми не використовуємо всіх методів, відвідування блогу складає близько 300-500 унікальних відвідувачів на добу. Таким чином, можна сміливо заявити, що проведення щоденної роботи над вашим ресурсом збільшує відвідуваність і тим самим просуває та розкручує ваш сайт.

    5. Плюси та мінуси такого просування

    Важко говорити про мінуси, хоча вони однозначно є, але на мій погляд - незначні. А плюси тут очевидні – це суттєве збільшення відвідуваності вашого ресурсу саме того людей, яким цікаво те, чим ви займаєтеся.

    6. Яка ситуація з таким видом просування зараз?

    Дуже добре. Вже зараз, на нашому ринку є достатньо фахівців, готові взяти на себе просування вашого ресурсу в соціальних мережах.

    7. Якими є його перспективи на майбутнє?

    SMO і SMM - це довгий процес і копітка праця, що вимагає серйозних знань та зусиль таких як - пошук тематичних ресурсів, написання хороших статей, довгі переговори та спілкування з власниками інших сайтів. Найвища ефективність просування ресурсу досягається при сумісному застосуванні цих двох підходів разом із SEO.

    Коментарі були надані:
    Волхонським Андрієм Сергійовичем (м.Київ, Україна)
    керівником студії брендингу та графічного дизайну LogoMaster Studio
    та студії web - дизайну FloMaster Web Studio


  •