Способи реклами вашого сайту в Інтернет
(Журнал 'Український Туризм' номер 3, 2006 рік)
Стаття підготовлена співробітниками студії Web-дизайну FloMaster®
Одним із сучасних способів просування вашої компанії є створення та розкрутка сайту в Інтернеті. Сайт – це візитна картка, і від того, яким він буде, а також від способів його подальшої реклами в мережі - залежить доля Вашої організації. У статті розглянуто специфіку реклами в Інтернеті, а так ж основні види реклами в мережі та рекомендації щодо підвищення ефективності роботи.
Припустимо,
що сайт у вас є. Тепер постає питання про те, як залучити на нього більше
відвідувачів, і не просто збільшити кількість користувачів, а саме тих -
хто серйозно зацікавлений у вашому продукті чи послугах. Це питання собі ставлять
багато керівників та менеджерів з реклами. Дуже часто він залишається без відповіді,
що призводить до втрати потенційних користувачів у мережі. Спробуємо розібратися
з різними способами просування сайту.
Реклама в Інтернеті здається простою тільки на перший погляд. Багато хто помилково
воліють рекламуватися тими способами, які були ефективні деякі
час назад. Найчастіше рекламуються лише одним способом, який колись
показав свою ефективність.
Головними початковими факторами ефективності сайту є: продумана
навігація, якісні тексти, цікавий дизайн, що запам'ятовується, зручність
користування ресурсом. Якщо передбачити всі ці тонкощі, залишається лише правильно
побудувати подальшу рекламну стратегію. Реклама в Інтернет вимагає постійного
аналізу ситуації та коригування залежно від інших факторів.
Способів рекламування в мережі багато: реєстрація сайту в каталогах та пошукових
машинах, покупка контекстної реклами, участь у рейтингах, банери, розміщення
релізів та тематичних статей, розсилки тощо.
Пропонуємо до вашої уваги детальніше розглянути кожен з основних способів
просування сайту.
Пошукові машини
Пошукові машини - це бази даних, що містять сторінки кожного проіндексованого
сайту (Google, Яндекс, Рамблер, Апорт, Bigmir, Meta та багато інших). На запит
відвідувача пошукова машина видає перелік сайтів, на яких містяться слова
із запиту. Порядок видачі результатів визначає дата індексування сайту,
кількість слів із запиту на сторінці а також "індекс цитованості"
(ІЦ). ІЦ - це параметр, який введений багатьма пошуковими системами (ТІЦ - в Яндексі,
PR - в Google) для вирішення проблеми відображення посилань на сайти в пошуковій системі,
при видачі одного ресурсу вище за інший.
Для того, щоб користувачі могли знайти сайт у пошуковій машині, необхідно
його там зареєструвати, таким чином – це операція, яка дозволяє забезпечити
початковий ІЦ сайту.
Реєстрація сайту в каталогах
Каталоги
сайтів – це аналог звичайних довідників. Для розміщення посилання на ваш сайт
з каталогу необхідно зайти на нього, потім заповнити необхідні поля у розділі
реєстрації, а потім надіслати заявку на розміщення опису вашого ресурсу.
Більшість каталогів вимагає виконання низки умов, щоб сайт був внесений
в каталог (наприклад, обов'язкове розміщення на вашому сайті маленької кнопочки
із символом їхнього каталогу або просто текстового посилання з переходом на їхній ресурс).
Реєстрація сайту в каталогах - це ефективний та необхідний спосіб забезпечення
відвідуваності ресурсу, який дає Вашому ресурсу такі переваги:
Користувачі мережі зазвичай користуються декількома "улюбленими" каталогами і це зумовлює необхідність додавання сайту до максимальної кількості каталогів.
Пошукові машини та каталоги прийнято відносити до "безкоштовних" способам
залучення відвідувачів, т.к. від власників сайтів не потрібно оплати за
розміщення сайту в каталозі або плати за індексування.
Потрібно враховувати, що деякі каталоги та пошукові машини можуть брати плату
на гарантоване розміщення посилання на Ваш сайт або за прискорену обробку
Вашу заявку на реєстрацію сайту.
Як відомо, каталоги та пошуковики - дають 60-90% від усіх відвідувачів. Причому,
цільових відвідувачів.
Контекстна реклама
Контекстна реклама - це реклама, яка показується відвідувачам деякого
сайту, залежно від контексту. Як правило "контекстом" є
слова чи фрази, набрані відвідувачем у пошуковій системі. Наприклад, відвідувач
пошукової системи набирає "тури до Єгипту". Тоді в результаті пошуків
він може побачити рекламу, розміщену на пошуковій системі, наприклад, певної
турфірми, що займається продажем турів до Єгипту.
Так як контекстна
реклама показується лише тим користувачам, які цілеспрямовано шукають
інформацію на тему запиту, її ефективність набагато вища за звичайну. Найбільш
ефективною контекстною рекламою є реклама в результатах пошуку пошукових
систем, т.к. користувач шукає інформацію та відповідно більш мотивований
до здійснення покупки товару чи послуги.
Оплачується контекстна реклама, як правило, або за "покази"
(тобто за всі демонстрації реклами відвідувачам сайту чи пошукової системи),
або за "кліки" (тобто за натискання у відповідний банер або рекламну
рядок).
Вартість такої послуги у пошукових системах Рамблер та Яндекс за тисячу показів
- Від $18 до $48. На українській пошуковій системі Metа ця ж тисяча показів
коштує $50. В системі Bigmir ціна "кліка" на вашому оголошенні починається
від $0.1. Тут діє так звана аукціонна система: у кого поставлено
велика ставка, у того оголошення знаходиться вище. Зазвичай вартість кліку складає
20-60 центів. На Українському порталі (www.uaportal.com) - одному з найкращих каталогів
українського інтернету, який включає понад 10 тис. сайтів, вартість
1000 запитів складає $50.
Існує так само, так звана контекстна реклама на тематичних сайтах.
Контекстні системи показують Ваші оголошення на сторінках, які відповідають
тематики Вашого оголошення. Користувач вивчає сайт, на який він зайшов
і мабуть відповідає тій тематиці, яка йому потрібна, бачить оголошення
або блок оголошень, що відповідає темі сайту, якщо текст оголошення його
зацікавив, то він натискає на оголошення та переходить на рекламований сайт.
Контекстна реклама на тематичних сайтах менш ефективна, ніж відомих
пошукових машинах, але має меншу ціну і дозволяє розширити аудиторію,
тому її потрібно використовувати спільно з пошуковою.
Наприклад, на порталі QS.kiev.ua (містить: новини, каталог сайтів, пошукову
систему, оголошення, розваги) розміщення посилань у блоці "Кращі посилання"
у певних розділах каталогу та при пошуку за вибраними ключовими словами
за 100 переходів становить $15. На сайті 'Радіо Ринок' оголошення у спеціально
виділеної частини сайту коштує 10 грн./тиждень.
Контекстна реклама дозволяє залучити до сайту цільову аудиторію, яка
мотивована до здійснення бажаних дій (вчинення покупки чи оформлення
замовлення), при цьому рекламодавець змінюючи ключові запити та тексти оголошень
може впливати на ефективність рекламної кампанії.
Участь у рейтингах сайтів
Будь-який зареєстрований сайт у каталозі або пошуковій машині може прийняти
участь у загальному рейтингу відвідуваності. Участь у рейтингу добровільна та безкоштовна.
Бажаючі брати участь у рейтингу просто розміщують на сторінках своїх сайтів
невеликий код (зазвичай це кнопочка з логотипом каталогу містить у собі
лічильник відвідувань вашого сайту), в результаті чого ви отримуєте можливість
рахувати кількість унікальних відвідувачів цих сайтів.
Важливо, що крім власне трафіку рейтинг ще й має таке важливе
значення як сторонній аудитор. Тобто, будучи незалежним "рахівником"
він може використовуватися як показник відвідуваності сайту, а отже,
як визначник
вартості реклами на цьому сайті.
Участь у
рейтинг має сенс навіть у тому випадку, якщо ви не в змозі потрапити на
його перші позиції. Так, наприклад, знаходження сайту в другій двадцятці "Рамблера"
приносить (залежно від категорії та місця у двадцятці) 10-30 відвідувачів
на день, причому здебільшого - це будуть саме зацікавлені у вашій
тематиці люди, а не випадкові гості, тобто ваша потенційна аудиторія.
Таким чином, участь у рейтингу "Рамблер" дуже важливо при розкручуванні
свого сайту
Відвідуваність цього сервера більше ста тисяч (!) Чоловік на день і на даний
момент рейтинг "Рамблер" є найбільш відвідуваним ресурсом у російській
Інтернет.
Ще одна рейтингова система в Рунеті – це Mail.ru, менш популярний ніж
"Рамблер" через свою незручність: перевантаженість описами, складності
навігації
сильно зменшують шанси цього рейтингу на успіх. Цей рейтинг досить молодий
і складно зробити будь-які висновки про його подальшу долю, тим більше, що
він має кількох конкурентів, що переважують його, як мінімум, на порядок.
Український рейтинг "Bigmir" створювався, ймовірно, як подібність "Рамблера"
і витівка, треба сказати, вдалася. Виглядає він трохи гірше за лідера підрахунків
у Рунеті. Цей рейтинг добре демонструє думку, що для користувачів в
Інтернет дизайн - остання справа. На даний момент він користується солідною
популярністю і робота з ним більш ніж виправдана
трафік.
Банери
Банер це рекламне зображення або текстова інформація певного
формату, що розміщується на сайті. Існують банери різних форматів. Найбільш
популярними є графічні банери розміром 468х60 пікселів (крапок).
Зображення на банері може бути анімованим. При натисканні на банер користувач
потрапляє на сайт, який банер рекламується. Банер може бути статичним
- це просто зображення, розміщене на web-сторінці або динамічним, коли
при заході на ту саму web-сторінку користувач може побачити різну
рекламу. Останнє можна порівняти з рекламним щитом, на якому постійно
змінюється рекламне зображення залежно від цього, хто нею дивиться.
Банери можна використовувати у двох якостях: перше це підвищення відвідуваності
вашого web-сайту, друге, як потужний засіб іміджевої реклами. на
банер може бути вказаний телефон вашої фірми, інформація про неї, або просто
логотип.
В Інтернеті існують спеціальні рекламні системи - банерні мережі. Банерна
мережа - це служба обмінюватись рекламою (банерами) в Інтернет. За те, що ви
розміщуєте чиюсь рекламу у себе на web-сайті, інші учасники мережі розміщують
рекламу. Фактично банерна система є посередником між учасниками,
який слідкує за правильністю обміну. Однак для того, щоб рекламуватися,
Зовсім необов'язково брати участь у обміні банерами. Окрім безкоштовного обміну
можливе і придбання реклами (показів банерів) у банерної системи.
Як рекламний засіб банерна система більш ефективна, ніж один
web-сайт, оскільки дозволяє зробити охоплення значно більшої аудиторії, ніж
відвідувачі одного, нехай навіть відвідуваного web-сайту.
Система для реклами в Інтернеті (банерна система) може визначити, хто переглядає
web-сторінку та підібрати найбільш підходящу рекламу. Якщо ваша реклама розрахована,
наприклад, на мешканця Києва, то навіщо розміщувати її, наприклад, у Донецьку? В інтернеті
ви повністю можете контролювати ситуацію, і показувати рекламу тільки тим
людям, які вас цікавлять. Існує велика кількість параметрів, змінюючи
які ви можете зробити свою рекламну кампанію найефективнішою - це
вибір часу показу реклами, місця показу, клієнта якому буде показано
реклама.
Наприклад, на порталі "Start.crimea.ua" - це великий динамічний
ресурс з каталогізації та систематизації інформації кримського Інтернет - простору
розміщення банера на головній сторінці сайту розміром 468х60 складає $50/місяць,
а банера 120х60 – $10/місяць. На автомобільному сервері 'Водила' (www.vodila.net)
банер на всіх сторінках сайту коштує від $720 до $240 на місяць. На головній же
сторінці порталу "Bigmir" банер вам обійдеться від $800 за тиждень.
Розміщення релізів та тематичних статей
Це найбільш ефективний спосіб просування складних та наукомістких продуктів. Даний спосіб просування передбачає розміщення інформації на різних тематичних сайтах. Наприклад, вартість статті в розділах "Новини" або "Статті" на порталі алкогольної індустрії Vodka Online складає $25/вихід (+$10 у.о. з анонсом на першій сторінці протягом тижня).
Реклама у розсилках
Розсилки бувають різні. Але будь-яка "розсилка" -
це доставка рекламної чи іншої інформації великій кількості адресатів від
одного відправника. Всім вже набридли спамери, які розсилають свою рекламу,
не спитавши на те дозволу у отримувачів... Так робити погано, і тому
ми звернемо свою увагу на інформаційні розсилки, які отримують лише
ті, хто добровільно підписався на них.
Зверніть увагу, тут ключове слово - "добровільно", тобто. передплатник сам
виявив бажання неодноразово отримувати цю інформацію. І будь-якої миті по
своїм бажанням може відмовитись від продовження. Це означає, що він отримує
ту інформацію, яка йому потрібна, і належить до неї з ентузіазмом.
Часто інформаційні розсилки організовуються на багатьох сайтах, наприклад, корпоративних,
засобами самого сайту. Таке розсилання - добрий засіб донесення новин
компанії до нинішніх і потенційних клієнтів, партнерів, що на неї підписалися.
І, нарешті, є в інтернеті спеціалізовані сервери, що дозволяють будь-кому
охочому підписатися на цікаві та корисні тематичні розсилки. Найбільшими
з російськомовних розсилочних серверів і з найбільшими функціональними
Можливостями є Subscribe.ru, Content.ru, Maillist.ru. Ці розсилки
можуть бути як платні, і безкоштовні - як авторів, так передплатників.
Наприклад на 'Українському Порталі Оголошень' (www.board.com.ua) розсилка сервера
складає $10 за 1 тисячу адрес. Вартість одного розсилки від порталу TourUA
(www.tourua.com) на 4900 одержувачів турфірм
Україна обійдеться вам у $10, а на 8000 приватних осіб (передплатники новинок турфірм)
$15.
Питання, яке виникає тепер у вас - "який спосіб просування сайту вибрати?". Виходячи із багаторічного досвіду відповім – кілька. Справа в тому, що кожен із способів просування сайту має обмеження на оптимальне співвідношення ціна/кількість залучених клієнтів (відвідувачів сайту) та частоту використання.
Висновки
Інтернет має величезну перевагу перед традиційними засобами реклами
- Інтерактивність. Це можливість визначити, кому саме показується ваша
реклама, і тим самим зробити її ефективнішою. Це можна порівняти хіба
що з безпосереднім спілкуванням рекламного агента із клієнтом. Можливості
тут відкриваються воістину фантастичні, як на вибір рекламної аудиторії,
так і по можливості отримати точну статистику: хто, коли і де побачив вашу
рекламу та зацікавився нею.
Проаналізуйте кожен із запропонованих способів, і визначте, який із них
найбільше підходить для вашої компанії. Рекламу в мережі потрібно "відчути".
Інформацію про вас можна буде легко отримати у будь-який час - 24 години на добу,
365 днів на рік, у будь-якому місці земної кулі (за умови наявності Інтернету).