Оживлення концепції

(Журнал 'Комп&ньон' - № 43(559), 26 жовтня - 01 листопада 2007)
Спецпроект


Коліри стають яскравішими, логотипи - "свіжі", а предмети - мінімалістичнішими.
Нові технології створюють нові дизайни.

Предмети

Наприкінці 2007 р. Студія Артемія Лебедєва випустить клавіатуру "Оптімус Максимус". Її головна особливість полягає в тому, що кожна клавіша окрема дисплеєм, змінює зображення залежно від виконуваної функції. Промдизайнер Тимур Бурбаєв (Москва), який брав безпосередню участь у її розробці, вважає, що така клавіатура відбиває тенденцію розвитку кнопкових пристроїв. Надалі з'явиться дуже багато продуктів (не тільки комп'ютерних), які базуватимуться на цій технології.

"Оптімус Максимус" Артемія Лебедєва тенденція розвитку кнопкових пристроїв

"Якщо у 1990-х у ході був біо-дизайн, то зараз предмети сильно геометризовані. Мені здається, найуспішніші продукти, які з'являться у майбутньому, будуть представляти сплав high-tech та мінімалізму. При цьому візуально продукт сприйматиметься, як дуже простий. Але при докладному розгляді виявиться, що його геометрія має нюанси, що розвивають до нього інтерес. Якщо раніше були в ході пастельні тони, то зараз з'являються лінійки продуктів, які маркетингові групи, не бояться випускати на ринок у яскравих насичених кольорах.

Дуже багато сучасних трендів із пластики йдуть від транспортного дизайну. Наприклад, кілька років тому BMW відкрила власну студію, яка успішно займається не лише промисловим дизайном. Будучи лідером у певному сегменті ринку BMW формує тренди, аж до певного life style".

Інтер'єр

Олена Стаценко, дизайнер-декоратор, автор школи позитивного дизайну: "Всі явища масової моди в Україні (зокрема і тиражний "гламур" у тому вигляді, який сьогодні став предметом жартів), були наслідком ненасиченості місцевого ринку Різноманітність, компонентів, з якими ми маємо справу сьогодні, створює благодатний ґрунт для інтер'єрного індивідуалізму.
У світі зараз спостерігається зростання якості споживання. Концепція означає сьогодні набагато більше, ніж окремі речі. Вибір величезний, тому посилюється роль дизайнера. Якщо раніше і споживач, і дизайнер залежали від виробника, то тепер більше свободи.
Нові технології дозволяють створювати тканини, до яких входить 72% металу (інше - Шовк). Чи ми думали про те, що це буде можливо? Те, як виглядає ця тканина, визначає новий стиль приміщення. Ще одна новинка, яку можна було побачити на осінній виставці "Maison et Objet" у Парижі - шпалери виробника Piere Frey з фактурою оксамиту та шириною 1 м 48 см. Вони дають дизайнерам можливість створювати моноповерхні насиченого кольору як для класичних, так і для ультрасучасних просторів
".

Графіка


Аналогії між графічним дизайном та світом моди сьогодні точні як ніколи. Графіка та брендинг – серйозна індустрія, яка приносить величезні гроші. Розробка емблеми Олімпіади 2012 р. обійшлася організаторам у 400 тис. фунтів стерлінгів. Такі студії, як Pentagram, Wolff Olins, Fitch, Interbrand та ін. впливи та обороти цілком порівняні з всесвітньо відомим будинками моди. Графіки-одиначки можуть викликати повагу професіоналів, але їхня роль уже не така значна, як раніше. Олексій Сай, креативний директор креативного бюро "Цукор" (Київ): "Культові незалежні дизайнери з 1990-х - Стефан Загмайтер, Девід Карсон і що з ними, зараз уже не є флагманами. Вони користуються авторитетом, але це вже не ті персонажі, до яких прикута увага всіх".

Шрифти - основа графіки, те, що справді задає її тон. Хоча вони також схильні до моди, але це найтонша і складна складова графічного дизайну, яка потребує тривалих розробок. Олексій Сай: "У 1990-х pp. новинки у цій галузі приходили із США. Сьогодні верх у шрифтах тримає Північна Європа. Дуже виважена, рафінована стилістика, математично вивірена. Відійдемо чи ми в Україні від свого "гламуру", від перемальовування текстильних шпалер кінця 18 століття, багато в чому залежить тільки від нашого смаку.

Анна Третяк, креативний директор рекламної агенції "GANKA": "Успішний розвиток графічного дизайну в Україні підкріплений нашими ментальними особливостями. Українці – візуали. З цієї причини роль графічного дизайну у створенні нових, цікавих візуальних ідей, які розкривають внутрішнє зміст брендів - буде ключовим наступного року".

Андрій Волхонський, керівник студії дизайну FloMaster Web Studio та студії графічного дизайну LogoMaster Studio: "По-перше, буде дуже затребувана розробка фірмового стилю компаній (логотип, візитки, бланки, конверти та інше). Попит на це дуже великий, тому що з'являється багато нових фірм, а існуючі хочуть зробити редизайн, т.к. те, що у них є створювалося на зорі 1990-х і дуже застаріло як у моральному, так і у графічному плані. По-друге, розробка брендбуків (Brand Book) - посібників, що містять опис та правила використання та застосування логотипу, фірмового стилю та багатьох інших компонентів. По-третє, розробка дизайну упаковки та етикетки".

Олімпіада 2012

Новий логотип DJuice та
скандальний символ
лондонської Олімпіади
від Wolff Olins прийняли
далеко не всі
Логотип лондонський Олімпіади 2012 року, розроблений агентством Wolff Olins, виявився по-справжньому скандальним. Але навіть якщо вам не подобається те, що ви бачите, не поспішайте називати це "сміттям" або "повним провалом". Таких жорстких епітетів вже встигли навішати ще у червні 2007-го, коли емблема була лише презентована. Але, можливо, це непряма ознака по-справжньому сміливого дизайнерського підходу, який знайде своє продовження у роботах 2008 м.
Микола Коваленко, дизайнер-графік агентства Adventa Low: "Логотип цей дуже прогресивний, і, мій погляд успішний. Це у чомусь прорив. Показова та дуже сильна робота знаменитої студії Wolff Olins, дуже міцно та якісно зроблена з художньої точки зору. Вони розробили новий логотип DJuice - теж досить сміливий та викликаючий суперечки".

Web

Для розробників веб-сайтів, власне, дизайнерська складова вже кілька років не є предметом спеціальних розвідок. Деякі з них сьогодні відносяться до терміна "веб-дизайн" скептично.

Дмитрій Федоренко, директор інтернет-агентства "Студіо 7": "Веб-дизайн як поняття - це скоріше пережиток минулого. Коли в Україні з'явилися перші замовники сайтів, більшість із них цікавила саме гарна етикетка, а не те, що було всередині. Сайт в Інтернеті тоді був не більшим, ніж престижним атрибутом. Тепер із іміджевого продукту він перетворився на реальний інструмент для ведення бізнесу. На перше місце виходить функціональність, максимальна простота та доступність. У цьому полягають основні принципи дизайну у стилі Web 2.0".

Іван Цюпка, художник та один із керівників "Медіа Арт Ллабораторії" (Київ): "Веб-дизайн пройшов пік свого розвитку п'ять-шість років тому назад. На початку 2000-х в Інтернеті масово виникали сайти, які дійсно могли вас потрясти. Зараз переважна більшість із них стала схожою на Google, Яndex тощо. Маса експериментів, у тому числі і з 3D-графікою, виявилися не затребуваними. Вся справа в тому, що веб-дизайн створюється для стандартних засоби інтерактивності: монітор, миша, клавіатура. Виявилося, що є якась оптимальна схема, до якої в результаті прийшла основна маса розробників. Однозначно, фокус сучасного технологічного дизайну змістився в іншу область. Наразі з'явилося інше."

Multi-touch інтерфейси

Ім'я цього "іншому" - Технологія multi-touch. Говорячи простою мовою, вона дозволяє людині спілкуватися з комп'ютером за допомогою сенсорів, які вловлюють дотику та руху відразу кількох пальців.

Деякий час про multi-toch знала лише вузька група технічних фахівців та окремі художники-експериментатори від сучасного мистецтва. Серед останніх найбільш відома пара Кріста Зоммерер та Лоран Міньйоно. Сьогодні їх називають піонерами Interface Culture Або, якщо завгодно, дизайну інтерфейсів.
"Цікаві веб-сайти теж спочатку з'являлися як художні проекти, – розповідає Іван Цюпка. - Йдеться про тенденцію - багато ідей спочатку обкатуються на якомусь мистецтві, а потім уже входять у життя і набувають стандартів.

iPhone від компанії Apple - прорив у дизайні multi-touch інтерфейсів


Входження в життя multi-touch почалося 9 січня 2007 р. у Сан-Франциско. В цей день компанія Apple анонсувала свій знаменитий iPhone. Емоційне послання глави компанії Стіва Джобса мало помітний епохальний відтінок: "Всі ми народжуємося з досконалим маніпулятором – нашими пальцями, – сказав він. - І iPhone використовує їх для створення найбільш революційного інтерфейсу користувача з часів винаходу комп'ютерної миші".

Перший мільйон екземплярів iPhone розкупили вже за 74 дні після надходження телефону у продаж. І поки що аналітики з ABI Research зрозуміють громадськість повідомленнями про те, що iPhone не можна віднести до категорії смартфонів, дехто вже зумів побачити в телефоні Джобса "знак майбутніх змін". 2008-й рік напевно внесе більше ясності в те, чи виправдається цей прогноз насправді справі.
Віталій Ченський


Комп&ньйон" №43 від 26 жовтня 2007 р.
Джерело: http://www.companion.ua/Archive/Magazine/?Id=390&Callback=46&Page=2
<