Оживлення концепції
(Журнал 'Комп&ньон' - № 43(559), 26 жовтня - 01 листопада 2007)
Спецпроект
Коліри стають яскравішими, логотипи - "свіжі", а предмети - мінімалістичнішими.
Нові технології створюють нові дизайни.
Предмети
Наприкінці 2007 р. Студія Артемія Лебедєва випустить клавіатуру "Оптімус Максимус".
Її головна особливість полягає в тому, що кожна клавіша окрема
дисплеєм, змінює зображення залежно від виконуваної функції. Промдизайнер
Тимур Бурбаєв (Москва), який брав безпосередню участь у її розробці,
вважає, що така клавіатура відбиває тенденцію розвитку кнопкових пристроїв.
Надалі з'явиться дуже багато продуктів (не тільки комп'ютерних), які
базуватимуться на цій технології.
"Оптімус Максимус" Артемія Лебедєва тенденція розвитку кнопкових пристроїв |
"Якщо у 1990-х у ході був біо-дизайн, то зараз предмети сильно геометризовані. Мені здається, найуспішніші продукти, які з'являться у майбутньому, будуть представляти сплав high-tech та мінімалізму. При цьому візуально продукт сприйматиметься, як дуже простий. Але при докладному розгляді виявиться, що його геометрія має нюанси, що розвивають до нього інтерес. Якщо раніше були в ході пастельні тони, то зараз з'являються лінійки продуктів, які маркетингові групи, не бояться випускати на ринок у яскравих насичених кольорах.
Дуже багато сучасних трендів із пластики йдуть від транспортного дизайну. Наприклад, кілька років тому BMW відкрила власну студію, яка успішно займається не лише промисловим дизайном. Будучи лідером у певному сегменті ринку BMW формує тренди, аж до певного life style".
Інтер'єр
Олена Стаценко, дизайнер-декоратор, автор школи позитивного дизайну:
"Всі явища масової моди в Україні (зокрема і тиражний "гламур"
у тому вигляді, який сьогодні став предметом жартів), були наслідком ненасиченості
місцевого ринку Різноманітність, компонентів, з якими ми маємо справу сьогодні,
створює благодатний ґрунт для інтер'єрного індивідуалізму.
У світі зараз спостерігається зростання якості споживання. Концепція означає сьогодні
набагато більше, ніж окремі речі. Вибір величезний, тому посилюється роль
дизайнера. Якщо раніше і споживач, і дизайнер залежали від виробника, то
тепер більше свободи.
Нові технології дозволяють створювати тканини, до яких входить 72% металу (інше
- Шовк). Чи ми думали про те, що це буде можливо? Те, як виглядає ця тканина,
визначає новий стиль приміщення. Ще одна новинка, яку можна було побачити
на осінній виставці "Maison et Objet" у Парижі - шпалери виробника
Piere Frey з фактурою оксамиту та шириною 1 м 48 см. Вони дають дизайнерам можливість
створювати моноповерхні насиченого кольору як для класичних, так і для
ультрасучасних просторів".
Графіка
Аналогії між графічним дизайном та світом моди сьогодні точні як ніколи. Графіка та брендинг – серйозна індустрія, яка приносить величезні гроші. Розробка емблеми Олімпіади 2012 р. обійшлася організаторам у 400 тис. фунтів стерлінгів. Такі студії, як Pentagram, Wolff Olins, Fitch, Interbrand та ін. впливи та обороти цілком порівняні з всесвітньо відомим будинками моди. Графіки-одиначки можуть викликати повагу професіоналів, але їхня роль уже не така значна, як раніше. Олексій Сай, креативний директор креативного бюро "Цукор" (Київ): "Культові незалежні дизайнери з 1990-х - Стефан Загмайтер, Девід Карсон і що з ними, зараз уже не є флагманами. Вони користуються авторитетом, але це вже не ті персонажі, до яких прикута увага всіх".
Шрифти - основа графіки, те, що справді задає її тон. Хоча вони також схильні до моди, але це найтонша і складна складова графічного дизайну, яка потребує тривалих розробок. Олексій Сай: "У 1990-х pp. новинки у цій галузі приходили із США. Сьогодні верх у шрифтах тримає Північна Європа. Дуже виважена, рафінована стилістика, математично вивірена. Відійдемо чи ми в Україні від свого "гламуру", від перемальовування текстильних шпалер кінця 18 століття, багато в чому залежить тільки від нашого смаку.
Анна Третяк, креативний директор рекламної агенції "GANKA": "Успішний розвиток графічного дизайну в Україні підкріплений нашими ментальними особливостями. Українці – візуали. З цієї причини роль графічного дизайну у створенні нових, цікавих візуальних ідей, які розкривають внутрішнє зміст брендів - буде ключовим наступного року".
Олімпіада 2012
Новий логотип DJuice та скандальний символ лондонської Олімпіади від Wolff Olins прийняли далеко не всі |
Микола Коваленко, дизайнер-графік агентства Adventa Low: "Логотип цей дуже прогресивний, і, мій погляд успішний. Це у чомусь прорив. Показова та дуже сильна робота знаменитої студії Wolff Olins, дуже міцно та якісно зроблена з художньої точки зору. Вони розробили новий логотип DJuice - теж досить сміливий та викликаючий суперечки".
Web
Для розробників веб-сайтів, власне, дизайнерська складова вже кілька
років не є предметом спеціальних розвідок. Деякі з них сьогодні відносяться
до терміна "веб-дизайн" скептично.
Дмитрій Федоренко, директор інтернет-агентства "Студіо 7":
"Веб-дизайн як поняття - це скоріше пережиток минулого. Коли в Україні
з'явилися перші замовники сайтів, більшість із них цікавила саме гарна
етикетка, а не те, що було всередині. Сайт в Інтернеті тоді був не більшим, ніж
престижним атрибутом. Тепер із іміджевого продукту він перетворився на реальний
інструмент для ведення бізнесу. На перше місце виходить функціональність, максимальна
простота та доступність. У цьому полягають основні принципи дизайну у стилі
Web 2.0".
Іван Цюпка, художник та один із керівників "Медіа Арт Ллабораторії"
(Київ): "Веб-дизайн пройшов пік свого розвитку п'ять-шість років тому
назад. На початку 2000-х в Інтернеті масово виникали сайти, які дійсно
могли вас потрясти. Зараз переважна більшість із них стала схожою на
Google, Яndex тощо. Маса експериментів, у тому числі і з 3D-графікою, виявилися
не затребуваними. Вся справа в тому, що веб-дизайн створюється для стандартних
засоби інтерактивності: монітор, миша, клавіатура. Виявилося, що є якась
оптимальна схема, до якої в результаті прийшла основна маса розробників.
Однозначно, фокус сучасного технологічного дизайну змістився в іншу область.
Наразі з'явилося інше."
Multi-touch інтерфейси
Ім'я цього "іншому" - Технологія multi-touch. Говорячи простою мовою,
вона дозволяє людині спілкуватися з комп'ютером за допомогою сенсорів, які вловлюють
дотику та руху відразу кількох пальців.
Деякий час про multi-toch знала лише вузька група технічних фахівців
та окремі художники-експериментатори від сучасного мистецтва. Серед останніх
найбільш відома пара Кріста Зоммерер та Лоран Міньйоно. Сьогодні їх називають
піонерами Interface Culture Або, якщо завгодно, дизайну інтерфейсів.
"Цікаві веб-сайти теж спочатку з'являлися як художні проекти,
– розповідає Іван Цюпка. - Йдеться про тенденцію - багато ідей спочатку обкатуються
на якомусь мистецтві, а потім уже входять у життя і набувають стандартів.
iPhone від компанії Apple - прорив у дизайні multi-touch інтерфейсів |
Перший мільйон екземплярів iPhone розкупили вже за 74 дні після надходження телефону у продаж. І поки що аналітики з ABI Research зрозуміють громадськість повідомленнями про те, що iPhone не можна віднести до категорії смартфонів, дехто вже зумів побачити в телефоні Джобса "знак майбутніх змін". 2008-й рік напевно внесе більше ясності в те, чи виправдається цей прогноз насправді справі.
Комп&ньйон" №43 від 26 жовтня 2007 р.
Джерело: http://www.companion.ua/Archive/Magazine/?Id=390&Callback=46&Page=2